Regn och rusk

Vaknade precis efter en lite power nap, jobbigt att stiga upp tidigt och börja dagen med ett träningspass. Ute är det just nu nog det värsta tänkbara decembervädret, förjäkligt. Det ösregnar och är 5 grader. Första december vill man ju att skall vara kall och vit av snö, men nej. Äsch då. Hoppas på snö inom en snar framtid i alla fall.

Snart blir det mat här och sen ska vi fira "Lilla jul", en finländsk tradition, med glögg och peppisar, kanske jag t.o.m. får jag ett paket eller två.

Snart ska jag/vi också kolla på julkalendern. Det är lite av en tradition att åtminstone kolla in det första avsnittet så det ska göras även i år. Ikväll går dessutom "Troja" på Kanal 5, kl. 21.30, "Eternal sunshine of the spotless mind" visas också ikväll, på SVT2 klockan 22.00. Två filmer värda att kolla på, jag har sett båda. Vi kanske dock inte är hemma ikväll utan går och kollar på bio, om det blir så ser vi "Solstorm".

Kommentarer
Postat av: Natski

Vi har kanske 10 cm snö och -4 grader :D men dom har lovat reg från och med måndag-onsdag tror jag ? men Jag såg just Tomteskolan :D Kul ! :D

2007-12-01 @ 18:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0