Fattiga riddare

Ska snart göra fattiga riddare, det är så underbart gott men jag har ändå inte ätit det på evigheter, det var nog flera år sedan jag åt det sist.
(Recept kommer senare)


Här kommer receptet jag följde:
  • 8 skivor vanligt ljust bröd
  • 2 st ägg
  • 1 dl vetemjöl
  • 2 krm salt
  • 1 smk socker
  • 1 tsk kanel (jag använde nog lite mer än så)
  • 0,5 l mjölk
  • smör att steka i
Blanda samma mjölk, mjöl och ägg. Smaksätt med socker, salt och kanel. Doppa brödskivorna i smeten och stek dem därefter i smör i varm stekpanna. Servera med sylt (och grädde)

image308

Kommentarer
Postat av: mamma

Hejsvejs!
Jaha, hur blev det med fattiga riddarna? Tog du receptet hemmifrån? Från Pettsson och Findus kokboken? Den önskar vi oss i julklapp:) HUr är vädret där? Vi hörs!
Kram från oss hemma! Hälsa M!

2007-11-18 @ 19:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0