Irritation

Jag kan känna mej lite irriterad över vissa bloggare som hotar sina läsare med att lägga av med sitt bloggskrivande om inte antalet kommentarer ökar. Varför? Inte ska väl folk vara tvugna att kommentera i bloggen bara för att man läser den? Speciellt irriterande är det då bloggaren lägger till något i stil med "jag skriver för min skull, men..."; klart att det är skoj med kommentarer och feedback, men vem bloggar enbart för det och vem lägger ner en, i många fall, populär och intressant blogg för att folk inte kommenterar?

Själv läser jag många bloggar, men jag kommenterar sällan... Detta betyder inte att jag inte uppskattar det som står på bloggen utan snarare tycker jag att en kommentar ofta känns som överflöd. Dessutom är det väl antalet besökare som indikerar hur populär en blogg är, inte antalet kommentarer?

En annan sak (nu då jag ändå håller på gnäller) som jag kan bli lite irriterad på här i bloggvärlden är när folk kopierar varandras text och layout. Man har väl en blogg för att kommunicera ut sin egen åsikt (och stil), inte kopiera andras...? Klart att man kan ta intryck och inpireras av andra (det är oundvikligt, och nästan omöjligt), men jag tycker man ska försöka göra texten personlig, egen.

Nu har jag sagt mitt
och snart blir det kaffe framför TVn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0