Mera finsk design

Förut gillade jag inte Marimekko alls, idag tycker jag att vissa av deras saker är riktigt snygga. Finns många saker jag gärna skulle ha här hemma nu; ha här hemma eller i min garderob :)

Började intressera mej för Marimekko i våras då jag hittade mina "päronskor" (lägger upp bild på dem senare) i en butik här i Skövde. Sedan dess har jag hittat många fina saker, bl.a. vill jag ha denna klassiska väska. En praktisk och snygg väska, som håller i evigheter, efter vad jag har hört iaf.

Personligen gillar jag inte Marimekkos stora mönster i starka färger, men om man ger dem en chans ser man att det finns många godbitar i deras kollektioner. Själv gillar jag Tina Karvonens och Fujiwo Ishimoto tyger och jag skulle inte säga nej till rikigt fina Marimekko sängkläder . Jag tycker också att dom har jättefina köksprylar, speciellt alla fina brukar att förvara kaffe och té i, själv samlar jag på serien Unikko (i grått).

Här kan ni se mina mina "päronskor", som ni ser är dom flitigt använda.
(Vanligtvis har jag strl. 41, denna sko är ytterst liten och jag måste köpa 42, pinsamt men sant :) )




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0