Muffins

Jag har bakat muffins! Vaniljmuffins med chokladkross. Mest gjorde jag det för M, han älskar muffins, men nog ska jag smaka åtminstone en :) Ska dricka kaffe och äta varma muffins nu, mmm-m.

Vill också passa på att tipsa om dom otroligt söta "muminmuggarna" från Arabia. Själv samlar på jag förstås på dem, jag är ju trots den svenska adressen finlandssvensk i själen :) Mycket söta är dom iaf, finlandssvensk eller ej. Finns även annat än muggar i Mumin-sortimentet, men jag satsar på muggarna :)








                                        Några av dom fina muggarna, finns många, många fler.
                                                           (bilder från www.arabia.fi)



Update:
Vi har nu ätit muffins, dom var jättegoda, därför lägger jag upp receptet här

  • 2 ägg
  • 2dl socker
  • 50g margarin
  • 1dl mjölk
  • 3dl vetemjöl
  • 1 1/2 tsk bakpulver
  • 1 tsk vaniljsocker
  • Önskad mängd blockchoklad
- Vispa ägg och socker pösigt. Smält smöret och tillsätt mjölken, låt detta koka upp. Rör nu ner smörblandningen i äggsmeten. Häll i mjölet som först blandats med vaniljsockret och bakpulvret. Rör ihop blandningen försiktigt och tillsätt därefter grovt hackad blockchoklad (jag använde ljus blockchoklad, men mörk går nog bra) och häll sedan smeten i små muffinsformar. Grädda ca. 12min på 225 grader.

Kommentarer
Postat av: laaaarsson

För mig blir det aldrig några muffins... jag käkar bara upp degen!!! haha såå fruktansvärt god :)

2007-10-01 @ 19:00:22
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: Alexandra

laaaarsson: Japp, degen är god.. Man får hålla fingrarna i styr bara :)

2007-10-01 @ 19:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0