Puh.

Idag har jag varit duktig! Har jobbat på som en duktigt student skall göra hela dagen. Vi hade vår första riktiga praktikdag idag, vi åkte ut till Ryd och började dagen med att intervjua en person, och detta höll vi sedan på med hela dagen, inte samma person då, men iaf... Har inte haft så här lång dag sedan sommaren då jag jobbade från kl. 08.00-16.00. Duktigt, duktig.

Nu har jag precis ätit, nudelpanna, jättegott och, återigen, jättelätt att göra (recept hittar ni i slutet av inlägget). Snart skall jag koka kaffe och äta lite glass. Väntar på ett mindre trevligt samtal snart, måste erkänna att jag är lite nervös inför detta, men jag står för allt jag sagt och jag vet att jag har rätt så det ska nog gå bra.

Idag var jag in till fotoaffären här i Skövde, vi skulle få hämta våra foton idag, MEN icke. Dom var försenade och vi måste nu vänta till onsdag, kanske till fedag, innan vi får våra bilder. Jag vill inte vänta, hade sett fram emot sköna kvällar här hemma, älskar att rada in foton i album och skriva fina minnestexter. Nästa gång ska jag, som jag vanligtvis gör, använda mej av fujicolor, dom har skitbra kvalitet på sina bilder och det är jättesnabb leverans, typ 1-2 dagar; inte 2 veckor!

Passar på att visa bild på handskarna som jag har bestämt mej för att köpa från Lindex. Tycker dom är jättefina och speciellt med spännet som detalj, dessutom har dom ett överkomligt pris, 199kr.

(Bilder lånade från www.lindex.se)

Vill också berätta att jag igår såg ytterligare ett sommartecken, en blommande blåklocka. Såg så vacker ut bland alla höstlöv, men det är nästan lite freak att man i oktober kan hitta blommande blåklockor.



Recept på nudelpanna

Stek kött (vi använde kyckling) i olja och koka tillika äggnudlar. Blanda en klyfta hackad vitlök och wokgrönsaker med köttet, stek detta lite. Blanda 1/2 dl soya med 2 msk Chili-sås, lägg också i 2 msk honung. Häll detta över köttet och grönsakerna och tillsätt nudlarna, servera då allt är varmt.

image115





Kommentarer
Postat av: e

jag ska nog prova nudelpannan låter gott...:)

2007-10-09 @ 18:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0