Funderingar och äppelpaj

Hemma från stan nu, köpte inget (!) åt mej men lite överraskningar som skall skickas hem till Finland, till min söta lillebror. Nu sitter jag ensam här hemma och har tråkigt. M är i skolan, han läser en kvällskurs i kreativt skrivande... Har inget att göra, så antagligen börjar jag städa eller kollar på TV, brukar göra det då jag har tråkigt... Kanske ska jag baka äppelpaj, och överraska M då han kommer hem. Har ett jättebra recept, enkelt och snabbt.

  • 6 äppel
  • 1dl socker
  • 1dl mjöl
  • 100gr margarin
  • Skär äpplena i klyftor, blanda mjöl och socker, strö detta över äppelklyftorna som nu ligger i en smord form. Hyvla (enkelt med vass osthyvel) det kalla smöret över det hela. Grädda i 200 grader tills smöret smält och allt har fått en fin färg. Jag brukar servera med vaniljsås.

Får se om jag rör ihop en sådan.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej
Blev det äppelpaj?jag har gjort drömtårta idag:)M gillade den ..bra nåt han gillar iaf:)
kramar..ps vad ha du köpt till I?

2007-09-27 @ 19:32:45
Postat av: Alexandra

E: Du glömd ditt namn:) Nope, blev ingen äppelpaj, jag hade för lite äppel å orka inte gå handla igen... Jag ha köpt ett datorspel som man lär sej läsa, skriva å räkna och en ABC bok åt han. Tror han blir glad!

2007-09-27 @ 19:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0