Trötta fötter

Det blev en lång dag idag också, dock en väldigt fin och trevlig sådan. Trots det mulna vädrat har det inte regnat på oss på hela dagen vilket är jätteskönt. Vi har besökt de judiska kvarteren här i Prag; den judiska kyrkogården och olika synagogor. Som jag sade i ett tidigare inlägg: det vackra tar aldrig slut!

Efter att vi besökt de judiska kvarteren gick vi till shoppingstråket. Där åt vi en underbar lunch på det välkända cafét "Café Louvre". Lunchen avslutades med ljuvliga tårtbitar och kaffe. Mmm-m.

Efter att vi ätit hade vi för avsikt att shoppa lite, men trots att utbudet var jättebra kunde jag inte riktigt hitta något. Ska nog gå en sväng imorron också, kanske vi hittar något då... Inte för att det är någon panik heller, vi kom ju hit för att se Prag och all underbar historia, och det har vi verkligen gjort. På två dagar har vi gått och sightsee-at i sammanlagt ca. 15 timmar, inte så konstigt att det enda jag köpte idag var en Scholl fotcreme för trötta och värkande fötter :-)

Trots att jag verkligen gillar denna stad måste jag säga att människorna här tyvärr är otrevliga. Jag vet inte om det är bristande kunskaper i engelska som är orsaken eller om det är någon kulturell grej, vi har i alla fall uppfattat dem som mindre gemytliga människor ...

En annan lite speciell grej med Prag är att alla hundägare går runt med sina hundar okopplade. Hundarna är jätteduktiga och följer efter sina ägare precis som om dom skulle gå i koppel. Det är helt otroligt hur duktiga hundarna är, trots att det finns mat, bilar och turister över allt irrar dom inte iväg utan följer troget sin matte eller husse. Jag säger bara en sak, detta skulle aldrig fungera med vårt lilla yrväder Selma :-)

     
Några bilder från idag


Kommentarer
Postat av: mamma

Hejsvejs!
Fin hatt som M har.. har han köpt sig en ny?Och vackert dukat.. ha d kulis!Krammamma

2008-04-22 @ 21:52:49
Postat av: Alexandra

Hah, han måste ha den för alla män var tvugna att bära någo på huvudet :) Det va roligt! :P

2008-04-23 @ 16:02:22
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0