Lista

Av samma orsak som Emmi ska också jag fylla i denna lista.

Vad heter du? Alexandra
Mellannamn då? Ida Fredrika
Var bor du? Tillfälligt i Dalsbruk. snart... någon annanstans...
Trivs du där? Nja. Längtar till Sverige.
Brukar du läsa horoskop? Nej
Har du körkort? Jo
Äger du några converseskor? Jo, två.
Favoritdjur? Jag är en djurvän och tycker om nästan alla djur
Vad spenderar du dina pengar på? Livet.
Senaste konserten? Rammstein. Jag överlevde en sång innan jag fick obehagskänslor av trängseln och en kompis fick leda mej bort (och sitta med mej och dricka vatten resten av konserten...) 
Festar du mycket? Nej det gör jag nog inte
Sprit, cider, vin eller öl? Vin eller cider
Brukar du bli för full? Nej
Antal kuddar i sängen? 3 st
Kan du baka bullar? Nja. Vet inte. Har aldrig testat
Har du varit med i scouterna? Nej
Bläck eller blyerts? Bläck
Mc donald's eller burger king? Max.
Är du allergisk mot något? Nej.
Äger du ett busskort? Nej

Dricker du blå, grön eller röd mjölk? Blå
Vad åt du till frukost? Lingongrova med skinka (+ en munk, till fredagskaffet)
Hur ser du ut idag? Genom fönstret :)
Nästa mål i ditt liv? Att klara mej igenom året utan M och sedan flytta tillbaka till Sverige och skaffa jobb.
Vad såg du senast på tv? Criminal Minds. Sjukt bra serie.
Hur svarar du i mobilen? Hej, Ja? eller Hallå
Vem ringde du senast? Mamma (men lillebror I svarade)
Vad sa den du ringde? Oukki Doukki. HejHej
Antal timmar sömn inatt? Unkefär åtta timmar 
Sov du ensam? Tyvärr jo...
Brukar du snusa? Näe
Vad finns på din favoritnattmacka? Ost och lök. Eller köttbullar

SENASTE PERSON SOM...
Sov i din säng: Världens bästa M
Såg dig gråta: Se ovan
Fick dig att gråta: Se ovan (fast mera exakt var det Nylands Brigad)
Du delade en drink med: Delade vin med M för en vecka sedan
Du gick på bio med: Också M
Du gick på stan med: M, mamma + syskon
Skällde på dig: Oftast jag som skäller . . .
Skickade ett e-mail till dig: En okänd tant från Novia

STUFF...
Har du varit kär i någon du inte haft någon chans på: Jo
Är du ensam nu: Nej
Låtar som fastnar i ditt huvud ofta: Dåliga låtar.

FAVORIT...

Rum i huset: Vardagsrummet (Hos mamma&pappa är det dock badrummet/bastun)
Typ av musik: Gamla klassiker
Månad: Nja. Alla har väl sin charm. Förutom januari och februari.

SENASTE...

Låt du hörde: På radion sjunger dom nu "Vi tar en runda i baren..." Vet inte vad det är för låt.
Film du såg: The Dark Knight
Drink du köpte: Ingen aning
Sak du stal: Denna lilla lista från Emmi
Mat du åt: Lunch bestående av sallad + 2 mackor

FÖRSTA;
Första bästa kompis: Mina syskon var, och är, mina bästa vänner.
Första inhandlade skiva: Ingen aning
Första förälskelse: Hmn...
Första begravning: Faffas
Första piercing/tatuering: Tog hål i öronen i början av lågge (kanske t.o.m dagis) , tatuerade mej då jag var 17
Första fiende: ....

SENASTE;
Senaste människa du slog: Det var nog länge sedan jag slog någon
Senaste långa telefonsamtal: Mamma
Senaste dusch: Igårkväll.
Senaste irritation: Under en dag hinner jag störa mej på en hel del. Men absolut senaste irritationsmomentet var en person som av någon orsak alltid lyckas få mej uppretad.
Senaste glass: En jordgubbsglass
Senaste skjortan du haft på dig: En ljusblå med vita/silverränder. Hade den på mej i april :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0