Fredag!

Härliga fredag! Idag kommer M hem och han får ha "långledigt" (hemma också på måndag), jei! Under helgen händer mycket skoj. Min fina syster Nathalie skall vara med i Dragsfjärds luciafölje, hon kommer att vara den vackraste tärnan ever, bortsett från syster E som också har varit en vacker tärna. Både jag och Jossan har varit Dragsfjärds Lucia, vilket också vår mamma har varit (för många, många år sedan ;-)). Vi har med andra ord en gedigen luciatradition i vår familj, och jag tycker själv att lucia är en underbart vacker högtid. Nåja. Under helgen fyller också lillebror år. Eftersom jag inte vill att han ska bli stor tänker jag låtsas att han fyller tre år trots att han egentligen redan blir sex. . . 

Kommentarer
Postat av: mamma

HEJSVEJS!

ja en händelsrik helg... jag behöver visst lite hjälp!! Det är visst hundra år sen er mamma var Lucia..!! Men en fin Lucia tradition har vi ju i famljen, och en stjärngosse till slut..) Treåringen !!

krammamma

2008-12-12 @ 12:12:53
Postat av: ..:emmi:..

Vem blev lucia då?

2008-12-12 @ 17:52:10
URL: http://emppu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0