Om julen

Dålig uppdatering, jag vet! Ska passa på att skriva om min julhelg nu medan jag sitter här i lägenheten och lyssnar på P3's Christer (bästa radioprogrammet) i repris.

Julen har firats hemma hos pappa och mamma i Lemmo. Alla (utom V-P) har vi varit hemma hela julhelgen och haft det väldigt mysigt. Jag har denna helg, av många olika orsaker, verkligen lärt mej uppskatta och värdesätta mina föräldrars vackra och hemtrevliga nybyggda hus. Där är man alltid välkommen och huset är alltid  vackert och mysigt. Nåja, tillbaks till julen. Jag fixade som vanligt efterrätten till julmiddagen. Den består sedan många år av bärparfaiter och detta år serverades hallon- och jordgubbsparfait. Jag fixade också sillsalladen, en sillrätt och så gjorde jag i ordning juldukningen. Det bästa med julen är att se hur glad och jännä lillebror I är. Han kunde varken äta eller sitta stilla på julaftonen. Men när julgubben äntligen dök upp var det nog inte bara lillebror som blev överraskad över den stora mängd paket "tomten" hämade till alla oss. Jag fick så många unerbara julklappar; inredningprylar, muggar från Iittalas nya serie Taika (så vackra tycker jag), påfyllning till min samling av muminmuggar, Body Lotion från Body Shop, necessär, accessoarer, dvd-filmer,böcker och en hel del annat. Min favvoklapp fann jag i ett av älsklingens pakek till mej. Det paketet innehöll en underbart fin väska från Friis&Company. Men jag fick massor med underbara och fina saker, som denna bild på mitt julklappsberg nog illustrerar ganska bra.


I juldukningen använde jag mej av apelsiner med nejlikor, granris och ljus. Jag tycker dukningen blev väldigt fin.

 
                                                                               

♥Julpuss♥


Kommentarer
Postat av: N

Fin bild på dig och M :)

2008-12-28 @ 21:20:31
URL: http://nathalieskrypin.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Tack:)

2008-12-28 @ 21:48:31
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0