Nyårslista

Kul att Emmi bloggar igen, ännu kuligare att hon hade hittat en finfin lista som jag kunde norpa.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Japp, en hel del.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Tror inte jag gav några nyårslöften. Om jag gjorde det har jag nog inte hållit dem.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej.
4. Är det något du saknat år 2008 som du vill ha år 2009? Äventyr och lite spänning i tillvaron. Vardagen har blivit alldeles för vardagsaktig och tråkig. Och älskade M♥  förstås.
5. Vad var din största framgång 2008? Min allra största framgång är nog mitt nya jobb. Tänka sej att jag fick ett jobb som är direkt relaterat till min något flummiga utbildning. Underbart!
6. Vad spenderade du mest pengar på? Resor och kläder.
7. Vad önskar du att du gjort mer? Jag önskar att jag skulle ha njutit av varje dag mera, fångat dagen och levt i nuet.
8. Vad önskar du att du gjort mindre? Jag borde ha spenderat mindre tid och energi på människor runt om mej som bara förstör och gör mej arg, ledsen och bitter. Måste lära mej att strunta i energislukande personer, att inte bry mej .
9. Hur tillbringar du nyår? På en stor fest i Ljungborg. Precis som när man var ung ;-) Synd att M inte kommer att vara med och fira nyår detta år.
10. Vem saknade du? Älskade M som sedan juli tjänstgjort på Nylands brigad.
11. Finns det någonting du ångrar med 2008? Finns nog alltid saker man ångrar, men det får man leva med.
12. Vilken del av 2008 var bäst? Första eller andra halvan? Båda, men på olika sätt. Under första halvan bodde M och jag i Sverige, vi studerade och var tilsammans nästan 24/7. Saknar vårt liv i Skövde. Men nu, under den andra delen, har jag ett jobb och får praktiskt använda mej av allt jag kan och lärt mej.
13. Hur tror du 2009 blir i sin helhet? År 2009 kommer att bli ett bra år! Den inställningen ska man alltid ha när något nytt, vad det än må vara, är på intågande. Se det poitiva, och var glad och lycklig!

Kommentarer
Postat av: ..:emmi:..

Jag ska nog försöka "skarpata" lite på bloggfronten, kanske jag får inspis efter nyår.. just nu går det så trögt, så trögt.

Du måst ju berätta något skojigt som du aldrig gjort tidigare men som du gjort i år... :)

2008-12-30 @ 15:40:39
URL: http://emppu.blogg.se/
Postat av: mamma

Hejsvejs!

Gott Nytt År till dig kära dotter nr:2!!Jag önskar ditt nya år skall bli så gott och händelserikt som man bara kan tänka sig, ett nytt inspirerande jobb, en jättego pojkvän och ett positivt tänkande, alla dom goda ingrediserna för ett utmärkt soppa!! Ha en riktigt kiva kväll med all adina gamla kompisar, och va försiktig!!Krammamma

2008-12-31 @ 12:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0