Slut på ledigheten

Nu är det slut på julledigheten, imorgon är det jobb som gäller igen. Så snabbt tiden går, snart har vi ett nytt år här igen. Jag som just har lärt att skriva 2008 när jag skriver ut datum. År 2008 har varit ett år händelserikt år och jag/vi har varit med om mycket. Vi har rest en del under året. M åkte till Filippinerna i februari, vi åkte tillsammans till Prag i april och jag tillbringade en vecka i soliga spanien i september. Vi har båda skrivit våra examensarbeten och fått vår högskoleexamen. Vi fick båda högsta vitsord på våra arbeten och kan känna oss stolta över detta. Vi har p.g.a att M måste göra lumpen i Finland flyttat tillbaka hit efter tre år i Sverige, detta gjorde vi i juni. I juli påbörjade sedan M sin 9 månder långa militätjänstgöring. Han har nu snart  tillbringat 6 månader på Nylands brigad och har därmed  tre månader kvar. Under sommarmånaderna sommarjobbade jag på ett kontor och när hösten kom hade jag ingen aning om vad jag skulle göra. Jag letade jobb som en galning men det såg länge ganska mörkt ut. Jag hade nästan redan ställt in mej på att bara gå hemma när jag blev erbjuden jobbet som verksamhetsledare för Baltic Jazz, och jag är så glad att jag fick detta jobb som jag verkligen trvis med!

Jag saknar vårt liv i Sverige och Skövde och jag saknar M♥  varje dag, men varje händelse och fas i livet ska gås igenom för att man ska komma vidare till nästa fas. Jag tror att nästa fas kommer någon gång under nästa år, år 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0