Simhallshändelser

Idag var simhallen proppfull av människor, främst pensionärer (som simmar långsamt) men enågra personer under 50 simmade också omkring. Jag misstänkte från början att träningen inte skulle bli så effektiv idag, men exakt hur ineffektiv visste jag inte...

Jag försökte hålla mitt vanliga tempo men upptäckte ganska snabbt att det pågick någon konstig outtalad tävling de simmande emellan. Varje gång jag skulle simma förbi någon, gammal som ung, gasade denna iväg som en skållad råtta och jag kunde inte komma förbi så snabbt som jag borde utan blev istället kvar i mitten av banan och försvårade simmadet för de personer som kom emot mej. Jag blev så irriterad på detta att jag till slut simmade i alla andras snigeltakt och segade ner min träning.

Efter en stund ropar badvakten ut att alla motionssimmare måste trycka ihop sej på en ännu smalare bana. När badvakten sedan tillägger att detta är för att simskolan ska dra igång bestämmer jag mej för att avsluta träningen och gå upp.

Tänkte istället ta en lång skön bastustund och dessutom göra en hårinpackning i lugn och ro. Tji fick jag! När jag kom till duschrummet står två äldre damer och bråkar,strider och skriker med varandra like there's no tomorrow. Efter många hårda ord och arga blickar gick damerna till slut in i den ena bastun. Eftersom det finns två tänkte jag att jag slipper dessa arga tanter om jag går in i den andra. Det visade sej att där inne satt en ensam tjej som petade på ställen jag gärna inte hade sett henne peta på. Situationen blev pinsam, både för henne och mej, och hon tog sin handduk och gick. Jag satte mej ner i vad jag nu trodde skulle vara en tom och tyst bastu. Det visade sej dock att väggen mellan de båda bastuna (plur.?) var mycket tunn och allt jag återigen hörde var de två stridande damerna som fortfarande var lika arga på varandra. Jag gick ut ur bastun, sköljde ur hårinpackningen långt innan den verkat färdigt, tog mitt grejs och gick för att byta om.

Får nog komplettera med en promenad med stavarna ikväll :-)

Kommentarer
Postat av: Nathalie

hahahaha x)

2008-02-27 @ 14:40:34
Postat av: jossan

hahah:D...va rolig berättelse!

2008-02-27 @ 19:09:27
Postat av: Alexandra

Tyvärr e den sann :P

2008-02-27 @ 19:18:54
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se
Postat av: e

haha jag ritkigt ser dom framför mig..simhallar e snuskigaste som finns..bläi..sen äckligt när man simmar och känner nåns tår typ..elelr någo hår i vatnnet...blä dubbelblä

2008-02-27 @ 20:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0