Gröna fingrar?

När jag kom hem idag och kollade igenom alla blommorna i lägenheten märkte jag att nästan alla levde. Efter ungefär 20 dagar utan vatten eller annan omvårdnad hade dessutom en garderobis börjat blomma! Kollade på nätet och detta verkar vara ganska ovanligt. Min orkideée knoppas som aldrig förr och min benjaminfikus har fullt med nya, ljusgröna fina små blad.

Nu kan man ju undra om det har att göra med att jag varit bortrest och inte råddat på dem så mycket eller om jag faktiskt har fått gröna fingrar, hoppas på det senare alternativet. Jag tycker nämligen att det hela tiden blir intressantare med blommor och att odla blommor själv, och då är det ju nog en fördel om blommorna man köper och planterar överlever...

  image436   image437
Inga fina blommor precis, men jag är stolt i alla fall :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0