Middag

Idag åt vi en av mina favoriträtter. Det är jättegott, enkelt att laga och det är självaste jag som kommit på receptet. Allt vad som behövs är laxfiléer, lök, citron och matlagningsgrädde (alt. creme fraiche). Lägg laxfiléerna (finns fina, frysta bitar från t.ex. Findus, Ica och Willys) i en form med lite olivolja och värm i ungnen på ca. 200 grader. Ta ut efter att cirka halva tiden har gått (jag brukar ha laxen inne ungefär 30 min vilket nog kanske är lite för mycket..) och krydda efter behag, strö även över hackad rå gullök, citron och matlagningsgrädde (2dl). Lägg fisken tillbaka i ugnen tills den är färdig. Jag serverar alltid denna rätt med mos och eventuellt sallad. Jättegott (enligt mej och M i alla fall)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0