Påskhelg

Dagen har spenderats i shoppandets och fågelskådandets tecken. Medan M och lilla I åkte pulka var vi andra på stan. Jag köpte en underbar klänning med "tillhörande" långhärming på Indiska. Mamma, pappa och lillesyster N shoppade massa fina kläder, likaså syster E.

Efter shoppingen åkte vi till Hornborgarsjön och "trandansen" där det idag huserade 2250 tranor. Ofta kan man räkna upp till 13000 tranor vid Hornborgarsjön och i jämförelse med detta tal är ju 2000 inte så mycket. Jag är dock mäkta imponerad och väldigt glad över att vi åkte dit, trots att det tog lite längre än de utlovade 15 minuterna... Dessutom fanns det ju massor med andra fina fåglar att titta på, till exempel ståtliga svanar. Otroligt vackert!

Bilder på shopping och tranor lägger jag upp då jag hinner. Nu ska jag läsa, och sen sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0