Stavpromenad och lite funderingar

Har inte hunnit stava så mycket den senaste tiden eftersom jag sitter inne och skriver min uppsats. Idag tog jag mej dock tid och gick en runda, så otroligt skönt att få upp värmen och känna lite svett i pannan :-). I min egen lilla uppsatsvärld har jag dock missat att sommaren har lämnat oss, det var bannemej riktigt kyligt där ute. Kylan har turligt nog inte skrämt den grönskande naturen, jag såg t.o.m blommande lupiner i dikesrenen.

På tal om sommaren.

 Resan till Turkiet närmar sej. Har funderat en del på denna resa och kommit fram till att den kommer att vara rätt så annorlunda jämfört med mina andra resor.  För det första är inte min älskling med, han är då upptagen med att ligga i någon skogsdunge och leka krig (militärtjänstgöring med andra ord). Och för det andra är denna resan mycket lyxigare än vad jag är van vid. Hotellet är femstjärnigt och innehåller bl.a all inclusive och spa. Ska bli lovely att testa på en annorlunda semester detta år; en semester där tyngdpunkten ligger på själva hotellet och att bara slappa och slöa. När jag och M reser är det nämligen inte alls där som tyngdpunkten ligger. Vi väljer ofta ett rätt så förmånligt hotell och satsar våra små slantar på utflykter och dylikt. I år känns det dock helt rätt med en lyxig "ligga vid poolen en hel vecka-semester".

I allt uppsatsskrivandeär det så skönt att låta tankarna fly till värmen och solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0