IKEA och bio

Igår slutade jag tidigare från jobbet och M och jag körde in till Åbo. Först gick vi runt på IKEA där vi  också mötte upp Jossan. Vi handlade en del nödvändiga saker så som tavelramar och ljus, men en del mindre nödvändiga saker inhandlades också, t.ex. mera fina kärl från serien Ljuvlig. På vägen tillbaka till Åbo centrum stannade vi i Mylly där vi köpte lite kläder på H&M och åt goda bagels och munkar på Arnold's. Kvällen fortsatte med bio. Vi såg på Eagle Eye. En jättebra film! Den var väldigt spännande och intressant. Översättningarna var dock som vanligt och skogen. Vad sägs om svenska översättningar som "hundramarkshelvete", "skitröv" och "det tycker jag tillika"? Jag får i alla fall nippor.

Kommentarer
Postat av: J

Det värsta var ju att filmen slutade med repliken: "det tycker jag tillika":D

2008-10-25 @ 15:25:22
Postat av: ..:emmi:..

Det kan ju int bli annat än tokiga översättningar när gubben som översätter heter Saliven...Jag hörde en intervju med honom från Bokmässan och han tala alldeles oerhört mycket Borgådialekt och använd en massa märkliga uttryck..

2008-10-27 @ 06:50:42
URL: http://emppu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0