Ingen tid

Dagrna går så fort, så fort. Har inte hunnit blogga på länge igen. Gör massor men ändå ingenting, precis så som det ska vara om sommaren. Igår njöt vi av solen på förmiddagen och sedan begav vi oss till Kimito där vi tillbringade den tidiga kvällen under vinbärs- och hallonbuskarna. Jag har liksom fått för mej att bli mer eller mindre huslig och har inte bara plockat blåbär av vilka jag ska göra egen sylt, jag ska också koka egen vinbärssaft. På kvällen var jag ut på en cykeltur med systrarna och sedan satt jag och försökte få ihop ett snapsvisehäfte. Så gick den dagen.

Idag ska vi till Åbo. Hoppas få bord på den nyöppnade restaurangen Smör. Dessutom måste jag hämta ut mitt nya pass.

 

Kommentarer
Postat av: e

haha det hade jag också i den åldern..kommer du ihåg? men den håller i sig..fast igår plockade jag vinbär i min egna trädgård...den du:)Vi har buskar som vi delar med grannen:)men krusbärsbuskarna e egna:)Snart ska jag ta krusbär...men ska du göra sylt det verkar krångligare...berätta hur d gick sedan:)

2009-07-31 @ 10:10:45
Postat av: e

jag ska förresten skicka lite snapsvisor så fort jag får tid...

2009-07-31 @ 10:11:15
Postat av: Alexandra

Jo, jag kommer ihåg :)! M sa igår att det är kiva när jag är så här huslig, hah. Stackarn, han e int van me d. Krångligt med sylt? Det är väl bara att koka ihop bär och syltsocker, typ... Int kan de väl va så svårt. Hallonen ska ja laga paj och muffins av, det har M beställt.

2009-07-31 @ 11:05:13
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0