Long time no see

Har inte skrivit på länge, är sjuk igen och är relativt seg...

På fredagen kom M hem från Imatra, inträdesförhöret hade gått helt bra. Hann också med att träffa lite vänner i Vfjärd och senare på kvällen drog vi vidare till DB där vi stannade till kl 02. Borde ha tagit oss hem tidiagre med tanke på att jag var sjuk och att vi följade dag hade avslutningar och dimissioner hela dagen lång. Lördagen började nämligen med Nathalies avslutning. Tänka sej att hon gick ut nian, att hon ska börja gymnasie! Herre min Gud. Efter hennes avslutning åkte vi till Kimito där det var dags för M's brors studentdimission, jag var sjuk och trött och de aslånga talen till den avgående rektorn fick mej nästan att somna. Denna dimission var by far den jobbigaste som jag varit på hittills. Nåja, efteråt vankades det kaffe med dopp i Bodalen. Jag hade bakat muffins och pajer och alla sade att speciellt muffinsarna var jättegoda. Kanske jag faktiskt borde starta någon sort business :-). På kvällen åkte M dessutom vidare till Vfjärd där våra kompisar samlats men jag var för trött och sjuk för att orka följa med så för mej blev det bastubad och sedan sängen.

Resten av tiden jag i princip bara försökt tillfriskna. Efter två besök på hälsostationen vet jag dock nu att min lilla halsåkomma kommer att läka med tiden (och mha massor med burana ...). Känner mej turligt nog bättre idag och efter två dagar av hemifrån-jobb tänker försöka mej på ett besök på kontoret imorgon.

Under min tid som sjukling denna gång har jag f ö tittat på första säsongen av Weeds. En serie som verkar relativt bra, ska nog fortsätta se den.

En mindre essä blev det denna gång. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0