Öluff

Nu har vi tagit lite mera beslut angående öluffen. Vi åker i augusti och stannar troligtvis 3 veckor.Vi har två ruttalternativ; antingen gör vi Skiathos-Skopelos-Alonissos-Skiathos eller Santorini-Milos-Naxos-Amorgos-Santorini. Kan inte riktigt bestämma oss. Själv vill jag verkligen upptäcka Amorgos, men jag vill också se Skopelos innan ön blir helt förstörd av turisterna (Mamma Mia spelades in på Skopelos, kallas numera därför för Mamma Mia-ön och har blivit väldigt poppis efter att filmen kom). Den första rutten känns något "säkrare" och är kanske därför är ett bättre nybörjaralternativ, jag vet inte ...?  Gillar även tanken på att vardra runt på Alonissos, sägs vara en underbar upplevelse. Men å andra sidan skulle jag mer än gärna också uppleva Milos, med sin historia och underbara natur. Nåja, snart måste vi bestämma oss så vi kan boka flygbiljetter. Åh, älskar det här, äntligen blir det av!


Halkidiki, 2007

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Åååh, avundsjuk jag ! :) Grekland e så fint<3

2009-03-06 @ 23:03:00
URL: http://nathalieskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0