Flyttstädning

Igår var vi till åbo och påbörjade flyttstädningen. Herreminjävlar så smutsigt där var! Jag kan inte fatta hur någon har kunnat bo i den skiten! När jag tvättade fönstren blev vattnet så svart att det var omöjligt att se hinkens botten, samma gäller spisen (som var den smutsigaste spis jag någonsin sett!).

Jag är mycket besviken på förmdelaren som vägrar ta ansvar för detta! Vi ringde och klagade över hur det såg ut och dom sade att dom är medvetna om att det inte är rent men att dom måste be alla som ska flytta ut att städa bättre om dom inte godkänner lägenheter som ser ut sådär. Med jösses! Gör det då!

Det är klart att man städar själv också innan man flyttar in, men man ska inte behöva grovstäda och rensa bort gamla matrester både från kylskåp, frys, spis och roskisskåp. Dessutom hade fönstren inte sett vatten och trasa på typ 100 år.

Skäms både på dom som bott där och förmdelaren som inte såg till att det var rent!

Nåja. Nu har städandet påbörjats och lägenheten är så ren, ljus och fin. Älskar den! Dessutom har vi köpt nytt matbord. Senare ska ny soffa och fåtölj inköpas, dessutom behöver vi tvättmaskin och en ny TV. Det är billigt att flytta. Eller så inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0