Radio X3M

Jag är absolut FÖR en egen radiokanal för den svensktalande delen av Finlands ungdomar men kanalen som idag erbjuds ungdomarna är verkligen för jäkla dålig. Jag får nippor av att lyssna på denna kanal! Jag vet, smaken är som baken och en del gillar säkert X3M men jag tycker ärligt talat att programmen och 90% av alla programledarna suger.

En massa onödigt babbel varvas med lite ungdomlig musik. Inga allmänbildande program, ingen substans, inget av värde. Varför tar X3M inte tillvara sina möjligheter att påverka, förbättra och engagera? Man kunde ta en titt på svenska P3 där man lyckats skapa en härlig blandning av roligheter, samhällsdebatt och aktualiteter. Det är synd att kanalen riktar sej till en alldeles för liten målgrupp och således lämnar en stor del av de svensktalande ungdomarna utanför. Kanalen har potential men förlorar många lyssnare genom att enbart rikta in sej mot 12, 13, 14-åringar. Tänk så många svensktalande äldre ungdomar väljer finska radiokanaler istället för X3M på grund av detta. Och tänk på vilka effekter detta kan ha i det långa loppet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0