Vänligen, plocka upp!

Hela vintern har jag gått omkring och varit irriterad på alla förbannade hundägare som inte plockar upp efter sina hundar! Jag förstår att man kanske inte plockar upp om hunden går en halv kilometer ner i diket, men hur resonerar en hundägare som inte plockar upp efter sin hund som bajsat (ett jättelass) på en trappa (true sory...)?! Eller mitt på gatan?! Det är äckligt och fruktansvärt oansvarigt, hur asigt kommer det inte att bli senare i vår?

Vill också fortsätta gnälla genom att säga att jag, som alltid plockar upp efter Selma, saknar hundlatriner i Åbo. Det finns helt enkelt ingenstans att lägga bajset när man väl plockat upp det. På vanliga roskisar står det ofta att dit får inte hundbajs läggas, så vart ska jag lägga det då?! Ta hem och spola ner? Att det inte finns ordentliga roskisar leder till ett annat hundbajsrelaterat problem, nämligen att folk nog plockar upp efter hunden men sedan kastar påsen i naturen i brist på annat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0