Helgen

Så var det söndag och kväll igen då. Har skjutsat M till Kaarina varifrån han får åka med en skol-/arbetskompis. En ny vecka på intågande, men först en resumé av helgen.

På fredagen kom M hem. Vi bestämde oss för att gå ut och äta. Jag har länge varit sugen på att testa Oscarin Olohoune, så vi gick dit. Menyn såg mycket lovande ut och det var svårt att välja. Jag tog iaf anka med smörsås och M tog entrecote. Tyvärr var ingenting riktigt 100% gott. En riktigt bevsvikelse måste medges. Dyrt var det också, nästan 60 euro för två matportioner och två glas rött. Men vi hade en trevlig kväll iaf och det är viktigast.

På lördagen åkte vi till Mylly för lite shopping. M hade tur och hittade en massa fint till jättebra reapriser. Byxor, skjorta och tröja för 40 euro, normalpris 150 euro! Jg köpte en vanlig t_skjorta och en snygg kavaj. När vi kom hem åt vi grillad kycklig och potatisgratäng, mycket godare än på Oscarin Olohoune var det ;) På kvällen hoppade vi på cyklarna och körde till Emmi där vi hade "barskåpstömning", sedan gick vi till Amarillo. All in all en mycket lyckd kväll med trevligt sällskap, god dyck och finfin musik.

Idag har vi fått mycket gjort. M har städat balkongen och jag har skurat bastu och badrum. M lagade mat och jag efterrätt, dessutom har M hjälpt mej uppdatera Baltic Jazz hemsida. Nu har jag precis skickat iväg en beställning på närmare 400 foton och ska snart gå lägga mej, måste bara kolla hur läget ser ut i det svenska rysarvalet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0