Året som gick

Tänkte knåpa ihop en liten årsberättelse

Året började på ett mycket bra sätt på Teneriffa i solen!

 

Jag var brunett, och dom flesta fick stora chocken då dom såg mej. Kanske inte min bästa move.


 

M började sin utbildning till sjöbevakare och den ensamma vardagen började. M och jag sågs bara på helgerna, men eftersom vi redan var vana vid detta liv efter att han varit i milin gick det bra. Vi gladde oss mest åt att han hade fått jobbet efter många och långa test! En av årets bästa händelser!

 

Början av året gick mest ut på jobb, bio & film, snö, snö och snö. I februari fick vi nog och bokade en resa till vårt underbara Grekland, Kreta. Dessutom bokade vi ett 5:stjärnigt hotell! Det ni!Vi köpte böcker och läste på, resan bokades nämligen med vandring i åtanke.

 

I mars brann en lagerlokal på andra sidan ån. Knäppte en bild som publicerades i tidningen. Jag har alltid varit underligt fascinerad av eld.

 

 

I april var det äntligen dags för Kreta-resan. Här hemma höll vintern på att släppa sitt hårda grepp om oss men i Grekland var det ack då mycket bättre.

 

 

Mamma fick sin efterlängtade Powder Puff

 

 

Jag fyllde 24 år

 

 

Mamma fyllde 50 år

 

 

Månaderna före festivalen jobbade, jobbade och jobbade jag. 9-11.7 ordnas Baltic Jazz - återigen en lyckad festival. Sedan blev det semester, skönt! Sommaren var solig och varm, eller het är nog ett bättre beskrivande ord!

 

M och jag cyklade på Åland

 

 

 

Dessutom reste jag, Josefin och Nathalie till Samos. För min del årets andra Greklandsresa. Vi bodde i byn Votsalakia som bara några veckor innan vi reste ner hade varit mycket nära att bli förstörd av den häftiga skogsbrand som härjade på ön.

 

Jag lyckades iaf få färg!

 

 

 

 

Vi hade en mycket vacker höst (om än ganska kort)

 

 

Jag bakade en massa. Allt från kokosmums till bullar, papparkakor, cheesecakes, chokladmoussetårtor o.s.v. o.s.v. Helt otroligt faktiskt!

 

 

Selma blev råttgiftförgiftad! Jag trodde att hon skulle dö men stark och envis som hon är klarade hon sej igenom hela mardrömmen utan problem. Hon åt medicin länge efter händelsen och jag vågar påstå att det flytandet  K-vitaminet inte var så värst omtyckt...

 

Just hemkommen från vetten. Tröttis!

 

 

Snön och kylan kom redan i november.

 

 

Jul och nyår firades i Norra Lemobro

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Oh, va fint du har presenterat året som gått. kort men ändå allt med.....väntar på dag 3..:)

Kramamma

2011-01-07 @ 09:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0